Hrajeme si s nástroji...v les
-> rozdáme si hudební nástroje
-> učitel předehraje žákům rytmus jednotlivých zvířátek
-> děti opakují po učiteli dokud si nejsou jisti v rytmu jednotlivého hudebního doprovodu
hra „Na zvířátka“
-> hra spočívá v hádání zvířátek pomocí hudebního doprovodu
-> jeden – hadač jde za dveře a ostatní děti si vyberou nástroj určený pro zvuk jednotlivého zvířátka (neměníme rytmus ani nástroj, aby se hadač mohl řídit podle předešlé sluchové kontroly)
-> jakmile máme rozdané nástroje a vybraná zvířátka, pozveme hadače do třídy – otočí se zády k dětem a na otázku: „Budko, budko, které zvířátko v tobě bydlí?“ se ozývá zvířátko – předem určené dítě ze třídy
-> hadač poté hádá, které zvíře to bylo
* hádat může jedno nebo i více zvířat, podle toho, jak se mu bude dařit
-> poté se mění hadač a i nástroje si dětí vymění, aby si zkusily zahrát i jiný rytmus
-> hru opakujeme vícekrát
-> na závěr hodiny zopakujeme všechna zvířátka najednou